Vizualizaciniai pratimai panikos atakos metu

  • 2023-02-02
  • 2023-02-02
  • Perskaitė 172 žm.
  • Perskaitė 172 žm.

Panikos ataka – tai staigus ir intensyvus nerimo jausmas. Ji gali pasireikšti ir fiziškai per drebėjimą, nesiorientavimą aplinkoje, pykinimą, greitą, nereguliarų širdies plakimą, burnos džiūvimą, dusulį, prakaitavimą, galvos svaigimą. Ištikus panikos atakai, žmogus gali jaustis taip, lyg širdis norėtų iššokti iš krūtinės, o tuo metu neretai kylančios mintys apie mirtį dar stipriau išprovokuoja jaučiamus simptomus.

Dažniausiai panikos priepuolis trunka nuo penkių minučių iki pusvalandžio, o tuo metu svarbiausia yra neleisti baimei jus valdyti.

Pasakykite sau „Susidurk su savo baime. Jei nuo jos nebėgsiu, suteiksiu sau galimybę atrasti, kad nieko neatsitiks.“

Taigi, ne bėkite, o mokykitės vizualizacinių pratimų.

1. Atidarius duris, nieko nėra

Kai tik pajusite, jog pasibeldžia neigiama mintis, įsivaizduokite, kad prieinate prie durų, atidarote jas, o ten nieko nėra. Labai vaizdžiai nupasakokite tas duris ir momentą, kai atidarius niekas už jų nestovi, o jūs einate daryti įprastus darbus, tai, ką buvote sumaniusi.

3. Priklijuoti ant sienos lapelį

Kuris pratimas jums veiksmingiausias, atsirinksite tik juos išbandę. Įsivaizduokite, jog užklijuojate ant sienos lapelį, kuriame nupieštas mažas taškelis. Tas taškelis – negatyvi mintis, nuo kurios atsiribojate, padarote atstumą – stebite tą lapelį tarsi iš šalies. Nieko nedarote, neanalizuojate, nekritikuojate. Tik žiūrite į lape esantį taškelį, kol jis palaipsniui mažėja ir galiausiai jo visai nebesimato – kaip ir jūsų sugalvotų neigiamų scenarijų. Tuomet nuklijuokite nuo sienos tą lapelį ir išmeskite į šiukšlinę. 

Galite šį pratimą atlikti ir realybėje. Praktikuokite, kol pamatysite tuščią popieriaus lapelį.